pondělí 9. ledna 2017

Hudební vzpomínky

... během přehrávání písniček od Heintjeho mi YouTube nabízel další a další podobné ...

... třeba Demise Roussose ...
... snad jediný, jehož gramodesky byly k dostání i u nás ...
... dokonce jsem ji použila k focení do jedné hodně historické fotosoutěže na téma zátiší ...


... Demise jsem milovala a miluju ho dodnes, i když už odešel do hudebního nebe ...
... vzpomínám si, jak strašně se mě v sedmdesátých letech minulého století dotkla kritika v časopise Melodie, kde se psalo něco ve smyslu: "jeho hlas stoupající do výšek neustále hrozících katastrofou ..."

... asi nejraději z jeho písniček mám


... jak jsem si tak postupně pouštěla jednu písničku za druhou, s úžasem mi došlo, že všecko jsou to Řekové, i když vesměs žijící v zahraničí ...
... a já si uvědomila, že má fascinace Řeckem vlastně vznikla mnohem dříve a ne až v roce 1995, kdy jsem Řecko poprvé navštívila ...

... ale zpět k písničkám ...

... k mým favoritům tehdy patřila třeba Vicky Leandros a její


... nebo Costa Cordalis s písničkou


... neopomněla jsem si pustit i poněkud "současnější" a echt řeckou


... ráda jsem poslouchala i Nanu Mouskouri, zejména její


... srdce pookřálo, když jsem našla mou oblíbenou v jejím podání


... desky Nany Mouskouri nám mnohem později - za mých studií na střední škole - pouštěla i profesorka francouzštiny ... pochopitelně francouzské ... chtěla nám tehdy zpříjemnit zejména výuku francouzské gramatiky ;o))

... do záložek jsem si uložila i duet Demise a Nany s řeckými tanečky ;o))



Žádné komentáře:

Okomentovat