pátek 20. ledna 2017

Frozen Bubble - part two

Po včerejším víceméně neúspěšném pokusu o focení zamrzajících bublin jsem se rozhodla zakoupit destilovanou vodu a připravit si novou várku mýdlového roztoku.

Na destilovanou vodu jsem se optala u nás v lékárně, protože se mi nechtělo jít do města.
Lékárník mě upozornil, že pokud chci destilku do žehličky, maličko se mi to prodraží.
Bezelstně jsem mu vyklopila, že ji chci na bubliny.
Jeho udivený výraz mě pobavil.
Raději jsem mu už neupřesnila, že k výrobě roztoku používám navíc taky škrob a prášek do pečiva ;o))
Zato jsem mu vysvětlila, že se mi bubliny v okamžiku tvorby ledových krystalků propadají.
Jeho sdělení, že je to záležitost fyziky, jelikož se mění povrchové napětí na plášti bubliny, a že to je tudíž nevyhnutelné, mě rozesmutnilo.
Začala jsem pochybovat o tom, zda na těch krásných fotkách zamrznutých bublin, které jsem viděla, jsou opravdu mýdlové bubliny.

Podezřívavost - to už je taková zásadní štíří vlastnost.

Po návratu domů jsem po telefonu konzultovala s kolegyní z fotoklubu, jak se daří jí.
Taky se totiž pokouší bubliny vyfotit.
A taky jí bubliny praskají.
Prozradila mi však, že do roztoku přidala navíc hodně silný cukerný roztok.
Přidala jsem tedy do mého "starého" roztoku cukrovou vodu a jala se zkoušet.
Bubliny sice praskaly zhruba stejně často jako včera, ale světe div se, přestaly se propadat.

Přišel však další problém, tentokrát na straně mé.
Nejsem schopná mrazové větvičky zaostřit.
Propracovala jsem se až ke cloně F18, ale bez výsledku.
Nakonec jsem se ustálila na cloně F9.
Autofokus se absolutně nechytá.
Ručně mi to nejde.
Snaha předostřit ručně a pak přepnout na AF skončila fiaskem.
AF okamžitě proostřil úplně to pryč :o(

A taky mě opět překvapila fyzika.
Vždy jsem ji nesnášela, protože jsem většině věcí moc nerozuměla.
Ani tentokrát nerozumím.
Zejména nechápu, jak je možné, že některá bublina zamrzne a jiná ne, byť jsou obě ze stejného roztoku a vytvořené takřka ve stejném okamžiku.
No ale tím se zabývat nemíním.
Zásadnější je pro mě to ostření.

Tady pár fotek, i když stále nejsem spokojená :o(






Žádné komentáře:

Okomentovat