středa 13. května 2015

Zahrádka na balkoně

Dnes nejprve úžasná hortenzie.
Konečně dostala nový květináč a nemusí se už mačkat v malinkatém plasťáčku, ve kterém jsem ji cca před týdnem koupila v Lidlu.
Hortenzie miluju, je to taková nostalgická "babičkovská" květina ;o))


Vcelku solidně se mi daří na balkoně přezimovat mou bylinkovou zahrádku.

Zcela bez problémů přezimuje petrželka, pažitka, libeček i kříženec naťového celeru a petrželky. U toho mě překvapilo, že na jaře vůbec cosi v květináči vyrašilo. Je to stejně jako naťová petržel dvouletka a protože je to již třetí rok, chvíli jsem přemýšlela, jestli ze země nevykukuje spíš nějaký plevel. Je to však opravdu ta skvělá celeropetrželová nať. Pravděpodobně vyrostla ze semínek z loňských květů.


Už druhou zimu přežila zimu na balkoně i máta a rozmarýna. Tentokrát se k nim přidala i meduňka. Ta dostala za odměnu nový květináč a taky nově koupený přírůstek.


Hůře dopadly vzpřímené muškáty. Ty dopadly přímo katastrofálně.
Přezimovávala jsem je vždy v bývalém dětském pokoji, kde netopím.
A dařilo se mi to sedm let.
Několik historických cwaků TADY nebo TADY .
Jenže loni se do prázdného bytu nade mnou nastěhovala nová majitelka a vytrvale v pokoji topí. V pokoji je tak na přezimování kytek příliš teplo od rozehřátých stoupaček.
Zkusila jsem je tedy dát na chodbu, ale nedopadlo to.
Možná je nějaký závistivý soused-dobrák "zalil", možná jen měly málo světla.
Každopádně ze tří velkých květináčů jsem na zábradlí dala jediný z takovými nijakými chcípáčky. Netuším, zda to rozdýchají :o(
Přežily jen dva nejmenší - vlastně loňské řízky - které jsem z chodby zavčasu zachránila. Dostaly větší květináče po svých nepřeživších rodičích.


Koště je i z oleandru, který byl taky přes zimu na chodbě.
Část výhonů shodila listy.
A ty které se jakžtakž snažily přežívat, ty oškubal spratek od podnájemníků z bytu o patro výš :o(
Oleandr jsem prořezala a z části ostříhaných větviček se pokusila udělat řízky - rostlinné, ne k jídlu ;o))
Jestli zakoření netuším.
Oleandr jsem ani nefotila, to koště mě nestojí za to vyměňovat objektiv.
Snažím se mu ale dát šanci, třeba se vzpamatuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat