úterý 17. června 2014

Česnekovo - rozmarýnové období

Momentálně ulítávám na česneku a rozmarýnu. Fakt skvělá kombinace.

Začalo to inspirací od Jamie Oliviera.

OPEČENÉ BRAMBORY S ČESNEKEM A ROZMARÝNEM

... brambory omyjeme a nakrájíme na plátky ... možno nechat celé, ale nakrájené se rychleji uvaří ... já brambory ani neloupu ...
... vodu přivedeme k varu, osolíme a vhodíme brambory ...
... přidáme 2-3 snítky rozmarýnu a asi 5 neoloupaných stroužků česneku ...
... uvaříme téměř do měkka ...
... scezené brambory opečeme (nebo spíše osmažíme?) na olivovém oleji ...
... před dokončením vymáčkneme na pánev ze slupky česnek ... uvařením ve slupce získal úžasně nasládlou chuť ... 
... mňááám ...

A po této skvělé inspiraci jsem se pustila do improvizace na téma králík ;o))

KRÁLÍK DUŠENÝ NA ROZMARÝNU

... králíka naporcujeme, osolíme, opepříme a krátce orestujeme na olivovém oleji ... vyndáme na talíř ...
... do výpeku dáme nakrájenou cibuli, asi 6 neoloupaných stroužků česneku a 2-3 snítky rozmarýnu ... krátce orestujeme ...
... vrátíme zpět králíka, podlijeme červeným vínem a dusíme ... podle potřeby podléváme vodou ...
... když je králík měkký, vyndáme ho stranou ... do pekáče vlijeme 1-2 plechovky sekaných rajčat ... já dala jen jednu a přišlo mi to málo ...
... přivedeme k varu a přidáme těstoviny ... přidala bych risini (těstoviny připomínající svým tvarem rýži), které miluju ... momentálně však jejich zásoba došla a při posledních italských dnech v Lidlu je neměli ;o(( ... koupila jsem tedy malinkatá kolínka (na pytlíku je napsáno snabbmakaroner) ... stačí podusit s rajčaty cca 5 minut ...

... fakt úžasné ... ať už s králíkem nebo jen omáčka s minikolínky ...
... předpokládala jsem, že budu mít navařeno na dva dny ... chyba lávky ... bylo to tak skvělé, že jsem to zbodla ještě týž den ... pochopitelně na několikrát ... napraná až k prasknutí jsem zapíjela zbylým červeným vínem ;o))

Poznámka pod čarou.
Pokud se stravujete podle principů oddělené stravy, nelze použít těstoviny.
Já zkusím příště přidat malé bílé fazole.

Žádné komentáře:

Okomentovat