úterý 13. září 2022

Mandarinky, kiwi a med

... vracím se k začátkům mých pokusů s domácími džemy ...
... tento trochu exotický jsem spáchala někdy začátkem února ...
... tehdy ještě s želírovacím cukrem ...

MANDARINKOVÝ DŽEM S KIWI A MEDEM

550 g oloupaného nadrobno nakrájeného kiwi
550 g šťávy a dužiny z mandarinek
asi tři lžíce lesního medu
půl sáčku želírovacího cukru 2:1


... inspiraci jsem našla tady ... 
... mandarinky se mi nechtělo zbavovat blanek (dělám to jen s grepy a je to vážně vopruz - u malých mandarinek si to neumím představit - jsem holt maličko pohodlná), tak jsem použila lis na citrusy a do džemu přidala i dužinu ...
... med jsem přidala až po povaření těsně před plněním do sklenic ...
... nemyslím si, že je správné med vařit ...

... džem je velice dobrý ...
... ať už v jogurtu ...


... nebo na palačinkách z celozrnné špaldové mouky ...


Žádné komentáře:

Okomentovat