Neodkládej na zítra, co můžeš udělat pozítří.
Heslo, kterým se řídím již od puberty.
Prostě se mi jako správnému Štírovi pracuje ve stresu tak nějak efektivněji.
Jenže s přibývajícími roky zkušenosti heslo stále častěji zpochybňují.
Ve stresu se mi sice stále pracuje efektivněji, jenže ... přibývá zádrhelů, které ústí ve vztek. A ve vzteku práce od ruky moc nejde.
Ač tedy mnohokrát poučena ... stále se tímto heslem řídím.
Mám ho už přespříliš zažrané pod kůží.
Proč o tom píši zrovna dnes?
Když jsem vysypala kočičákům do hajzlíků poslední silikagelový kočkolit, bylo na čase objednat další várku.
To bych ovšem nesměla neodkládat na zítra, co můžu udělat pozítří.
Den, kdy bude zapotřebí totální výměna náplně hajzlíků, se nezadržitelně blížil.
Do toho se objevila překážka v podobě celodenní nepřítomnosti doma a tudíž nemožnosti převzít zásilku.
Prostě jsem objednávku nechala na neděli.
V neděli objednám, zadám příkaz, korunky se odečtou v pondělí hned po ránu, a v úterý bude kočkolit doma.
Ano. Už vícekrát se mi stalo, že to takto fungovalo. E-shop, kde kočkolit kupuju, má stejnou banku, penízky jsou tedy připsány okamžitě. A dopravní společnost - na rozdíl od České pošty - doručuje do druhého dne po převzetí zásilky.
Proč tedy nenechat objednávku až na neděli ;o))
Jenže nastal zádrhel.
V e-shopu na mě shlíželo místo obligátního "skladem" slovní spojení "na dotaz".
No a v neděli se asi moc nedotážu, že.
Objednat však šlo.
S platbou jsem otálela do pondělního odpoledne.
Předpokládala jsem, že pokud zboží není skladem, e-shop mě o tom bude promptně informovat.
Žádná informace - když nepočítám potvrzení objednávky - nepřišla a tak jsem v pondělí v pozdním odpoledni zaplatila.
A zároveň jsem přijala skutečnost, že dopravní společnosti předají až v úterý.
V úterý v podvečer kontrola e-mailu.
Zpráva o expedici objednávky a předání dopravní společnosti nikde.
Začínám být mírně nervní.
Ve středu začínají být hajzlíky cítit.
Volám do e-shopu.
Peníze prý byly připsány v úterý.
Budiž, pracují jen do 17 hodin, účty tedy kontrolovali až v úterý. Mě spíš zajímá, kdy dodají.
Dozvídám se, že kočkolit je skladem a objednávku předali do skladu k vyexpedování v úterý.
Domlouvám si, že zásilku nutně potřebuji ve čtvrtek, v pátek nebudu celý den doma.
Čtvrteční dodávka přislíbena.
Odpoledne v e-mailu opravdu zpráva z e-shopu s nadpisem "Stav objednávky".
Jenže ... ve zprávě se dočítám, že kočkolit skladem není. Naskladněn bude až v pátek. Nemohou tedy splnit slib čtvrteční dodávky.
Do toho kočičáci začínají zkoumat hajzlíky, které jim zrovna nevoní.
Vidím jim na očích, jak usilovně přemýšlí, kam všude by bylo příjemnější jít načurat.
Není zbytí. Ač kočkolit od pondělního rána zaplacen - a můj účet na mě škodolibě svítí v červených číslech, i to byl důvod, proč jsem čekala až "na doraz" - nezbude, než jít do obchodu a koupit alespon dvě malá balení. Jiná ostatně ani nevedou.
A tak jsem koupila 2 balíčky o obsahu 3,6 litru - netuším, proč měří na litry, i když kočkolit pochopitelně není tekutý - a zaplatila tak za 7,2 litru 330,- Kč. Přitom v e-shopu mě vyjde 16 litrů na 299,- Kč.
Opravdu drahé ponaučení.
Dobře mi tak.
Náplň hajzlíků vyměněna, vydezinfikované hajzlíky opět voní, kočičáci spokojeni, počuraná utajená zákoutí mého bytu zažehnána.
A já naštvaná lustruju internet odhodlaná změnit dodavatele.
Dnes ráno zvoní mobil. Majitelka e-shopu. Omlouvá se.
Kočkolit byl naskladněn AŽ včera v podvečer. Nestihli předat dopravní společnosti. Slib čtvrteční dodávky splnit nemohou.
Trochu protichůdné informace.
E-shop sice lže - nebo spíše, řečeno politicky korektněji, nemluví pravdu - omluva však v současné době nebývá až tak úplně běžná. Myslím tím omluvu iniciovanou majitelem e-shopu, nikoliv neupřímné nic neříkající blekotání "Omlouvám se", které z pracovníků nejen e-shopů vypadává automaticky na přímý nakvašený dotaz zákazníka.
V duchu se musím nad tou odhalenou nepravdou smát ... a beru e-shop na milost.
Ostatně ... jsou na trhu nejlevnější.
Navíc z našeho regionu (nejnižší platy a nejvyšší ceny - alespoň v kamenných obchodech včetně super i hypermarketů) a ten si zaslouží být podporován.
Ostatně ... jsou na trhu nejlevnější.
Navíc z našeho regionu (nejnižší platy a nejvyšší ceny - alespoň v kamenných obchodech včetně super i hypermarketů) a ten si zaslouží být podporován.
Žádné komentáře:
Okomentovat