úterý 9. června 2015

Coffea arabica

Rostlinku s latinským jménem coffea arabica nebo česky řečeno kávovník mám na kuchyňském parapetu již nějaký ten rok.
Není nijak vzhledná, postupem času se z ní stalo spíše koště ;o))

Po prvním roce vykvetly dva květy a dozrály v plody. To bylo v únoru 2008.

Od té doby nic.
Tu a tam jsem musela zaschlé větvičky ostříhnout.
Častěji vyrašily bez ladu a skladu větvičky další.
Prostě koště, ale na ten parapet nějak patří.

Před několika dny jsem při zalévání odhalila na několika větvičkách v úžlabí listů jakési špičaté rohy.
Pomalu se zvětšovaly a "tloustly".
Že by?

A dnes ráno mě čekalo překvapení v podobě úžasných bílých květů.
Napočítala jsem jich šestnáct.
A hned jsem se je pokusila cwaknout, i když světlo bylo zcela naprd. Venku totiž kovově šedá obloha a drobný déšť.


A protože káva je černá, tak jedna černobílá ;o))


A nakonec pohled do historie. V hlubokém archivu jsem našla fotku oněch dvou plodů.



Žádné komentáře:

Okomentovat