neděle 28. září 2014

Pravda je jiná ...

Jak jsem se tak v posledních dnech probírala informacemi o 2. světové válce, navštívila jsem i web http://www.volksbund.de/home.html . Je to web německé humanitární organizace, která se stará o německé válečné hroby.

Web jsem už před časem navštívila. Bylo to ještě v "éře" Internet Exploreru 8, který jsem tvrdohlavě používala. Až mě několik okamžiků, kdy měl antivir docela často práci s uzamykáním virů do karantény, přimělo přejít na Mozillu. A v té jsem najednou odhalila možnost online vyhledávání válečných hrobů, což IE8 přede mnou tajil ;o))

A to, co jsem našla, bylo hodně překvapující.

Doma se mluvilo o tom, že Fritz, mamčin nejstarší bratr, se ztratil u Stalingradu. Po válce se prý snažili najít ho přes Červený kříž v zajateckých táborech, ale neúspěšně. Babička pravděpodobně vůbec netušila, kde sloužil.

V online vyhledávání na výše zmíněném webu jsem totiž našla tuto překvapující informaci


Z uvedeného jsem pochopila, že jeho ostatky pravděpodobně nemohly být přeneseny na hřbitov v Iasi v Rumunsku a jeho jméno je tam uvedeno na speciálním místě.


Hřbitov se nachází na severu Rumunska poblíž hranic s Moldávií. Předpokládám, že padl někde tam a nemohl tedy bojovat u Stalingradu.

Uvedené místo úmrtí nördl. Cartigul strýček Google nezná :o(

Ani o bojích v Rumunsku v roce 1944 jsem toho mnoho nenašla.
Vím jen to, že Rumunsko bojovalo na německé straně.
A Stalin si s Brity rozdělil v roce 1944 tuto část Evropy tak, že Rusko získá vliv v Rumunsku a Británie na oplátku v Řecku.

Žádné komentáře:

Okomentovat