úterý 11. března 2014

Když je špajzka prázdná

... a když se ke kručícímu žaludku navíc přidá lenost, nezbude než improvizovat ...

... přesně to se mi stalo včera po ránu ...

... ve špajzu nic vhodného ke snídani ...
... v lednici situace podobná, ne-li stejná ...
... došlo dokonce i mléko a ovesné vločky, má dosti obvyklá snídaně ...
... miluju ovesnou kaši s medem a skořicí ;o)) ...

... a s kručícím žaludkem se mi do obchodu rozhodně nechtělo ...

... v lednici jen vajíčka, mrkev, petržel, řapíkatý celer a Flora ...
... a pak už jen načatá láhev červeného vína a načaté kysané podmáslí ...
... na míchaná vajíčka jsem neměla chuť ...

... a pak přišla spásná myšlenka ...
... kdysi jsem někde četla, že palačinky lze udělat i z kyselého mléka nebo podmáslí ...
... proč to tedy nevyzkoušet ...

CELOZRNNÉ PALAČINKY Z KYSANÉHO PODMÁSLÍ

... cca 3/4 litru kysaného podmáslí ...
... netuším, kolik ho bylo ...
... odhadla jsem podle mísy na něco přes půl litru a přidala trošičku vody, kterou jsem vypláchla krabici ...
... 10 vrchovatých lžic celozrnné pšeničné mouky a 2 vajíčka ...
... 10 lžic mouky a 2 vejce totiž dávám na půl litru mléka ...

... mouky chce dát méně, už samo podmáslí je dost husté ...
... to jsem ale zjistila až po zamíchání a ředit vodou se mi to už nechtělo ...
... asi by bylo vhodné nechat chvilku odpočívat, ale já se pustila rovnou do smažení ...
... smažím na několika pidikapičkách olivového oleje ...

... palačinky nelze udělat tak tenounké, jako palačinky z mléka ...
... těsto se na pánvi hůře rozlévá ...
... taky mají trošku tendenci připalovat se a trhat ...

... a nejdůležitější věc ... jsou malinko nakyslé ...

... mě ale moc chutnaly ...
... dala jsem si je, jak mám v oblibě, se skořicovým cukrem ...
... a žaludek přestal být hlasitý ;o))

... několik mi jich zbylo ...
... když jsem konečně dorazila na nákup, napadlo mě, že by mohly být dobré se zakysanou smetanou ...
... přidala jsem ještě jahody a trošku vanilkového cukru ...

... fakt úžasnej oběd ...


Žádné komentáře:

Okomentovat