úterý 4. března 2014

Brusinky

Vzpomínám si, že když jsem jako úplně malá holka trávila podzim u babičky, jezdil k nám jakýsi náš příbuzný na brusinky. Mě však nijak zvlášť nechutnaly. Nesbíraly jsme je, raději jsme měly borůvky.

Brusinky mi zachutnaly až v hodně pozdní dospělosti. To když jsem si začala dávat v Ikei švédské kuličky s bramborovou kaší a naloženými brusinkami. Mňáám.

Před časem jsem tam koupila i směs na chleba s brusinkami. Přiznám se, že jsem ji koupila jen proto, že byl s 50% slevou. Původní cena téměř 80,- Kč za kilovku mě totiž od koupě spíše odrazovala. Každopádně chleba byl moc dobrý.

No a když jsem při úklidu špajzky našla zapadlé balení sušených brusinek, rozhodla jsem vyzkoušet svůj vlastní chleba s brusinkami.

TMAVÝ CHLÉB S BRUSINKAMI

... 460 ml vody, 3 lžíce olivového oleje a l lžíci octa naliji do pekárny ...
... 400 g směsi na domácí chléb (prodává Kaufland) ...
... 200 g celozrnné žitné mouky ...
... 2 lžíce bramborové kaše v prášku ...
... 1 lžíci kmínu (je jedno, zda celého nebo drceného) ...
... 2 lžíce lněného semínka, 2 lžíce sezamu ...
... 2 lžičky sušeného kvásku (nemusí být, pouze přidává "chlebovou" chuť, když nemám, nedám) ...
... 1 lžíci karobu nebo kakaa (nemusí být, dávám jen pro barvu) ...
... 1 lžičku cukru, 2 lžičky soli, 1 lžičku sušeného droždí, 2 hrstě sušených brusinek ...
... to vše v míse promíchám a nasypu na tekutiny do pekárny ...
... pochopitelně je možné semínka a brusinky přidat až na signál, ale na to jsem moc líná ;o)) ...
... zapnu pekárnu a těším se na výsledek ...

Byl moc dobrý. Nestačila jsem ho vyfotit, zmizel dřív, než jsem si našla na focení čas. Upozorňuju však, že sušené brusinky jsou převážně mírně proslazené a nasládlá chuť nemusí každému vyhovovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat