sobota 14. prosince 2013

Ježíškovy vánoční trhy

Před nedávnem mě dcera přihlásila jako prodejce na Ježíškovy vánoční trhy na Božím Daru.

A já přes veškeré sliby, že už nic nenechám na poslední chvíli, jsem opět necelé 3 dny před konáním trhů začala uskutečňovat své plány na patchworkové vánoční drobnosti.

Abych to zkrátila. Šicí stroj jsem uklízela hodinu po půlnoci v den konání trhů. Do půl čtvrté pak balila ostatní věci. Zůstaly jen 3 hodiny spánku. To jsem celá já ;o))

Nahoře na Božím Daru docela kosa. Po dlouhé době jsem ale zase viděla modrou oblohu. A sluníčko. To dopoledne docela hřálo a zahřívalo tak nejen mé promrzlé tělo, ale i náladu zpočátku na bodu mrazu. Ještě hodinu po poledni - trhy začaly v 10 - jsem byla přesvědčená, že na žádné trhy mě už nikdo nikdy nedostane.

Stále mám v živé paměti mou první účast na vánočních trzích - na statku Bernard v Královském Poříčí. Ve více jak desetistupňovém mrazu jsem tehdy prodala 4 pedigové zvonečky. Lidé se přišli podívat, pochválili zboží ... a šli si koupit připálenýho mastnýho buřta a cosi, čemu prodejce říkal svařené víno. Stejně se dařilo i ostatním prodejcům. Tedy alespoň těm, co neprodávali nic do žaludku.

No a v jednu hodinu to ještě vypadalo, že dopadnu stejně. Navíc sluníčko začalo ztrácet na síle a nedokázalo mé promrzlé tělo zahřát. Pak se však všecko jako mávnutím kouzelného proutku změnilo a "kšeft" byl více než dobrý. Dokonce i část vánočních prostírek, které jsem došívala málem až ráno, si našla svého kupce. Jeden velice sympatický, mladičký a svařáčkem mírně rozjařený lyžař je koupil zřejmě pro svou přítelkyni pod stromeček.



Žádné komentáře:

Okomentovat