úterý 7. července 2015

Já a korálky ...

Dlouho jsem odolávala všemu, co se točilo kolem korálků.

Já a korálky? ...
... ani náhodou ...
... neuvidím na ně ...
... a kdo bude korálky hlídat před kočičáky? ...
... rozsypou je a pohoní po celém bytě ...
... na to nemám nervy ...

Až letošní setkání s kamarádkou na PPM v Praze mě nahlodalo. Přivezla s sebou totiž úžasnou taštičku se střapečkem z korálků. Ten střapeček mě tak zaujal, že jsem začala přehodnocovat svou nechuť ke korálkům.

A pak jsem se přistihla, že na netu čím dál častěji hledám korálky.
No vlastně - pro začátek - spíše korále.
V mém slovníku se zabydlely výrazy jako kaplík nebo ketlovací jehla, které jsem ještě zcela nedávno řadila mezi sprostá slova ;o))

A tak jsem zakoupila další krabice, aby bylo vše kam uložit, a začala na netu objednávat ... krásné porcelánové korálky, řemínky z imitace kůže, řetízky, kaplíky, ketlovací jehly, kovové přívěsky, spojovací kroužky ... a dala jsem se do korálkování.

A to bych nebyla já, abych si to maličko nezkomplikovala.
Korálky měly 4 různé tvary. Řemínky taky ve čtyřech barvách.
Z toho jasně vyplynulo, že na střapci bude osm korálků plus devátý na vršku.
Když jsem se však dostala ke kalkulaci ceny, maličko mě zaskočila. Téměř 80 káče a to bez práce. I když přiznám, že jsem ke kalkulaci použila maloobchodní ceny beze všech slev.
A pak mě večer před usnutím napadlo, že 8 korálků je zbytečně moc.
Hned ráno jsem 14 hotových střapečků rozložila ... na některých řemíncích jsem musela rozvázat dokonce i uzlík, abych na každý konec mohla dát jiný tvar korálku ... a zase vše pospojovala dohromady.

Střapečků je nyní rovnou dvacet.

Čtyři kusy s přívěskem ve tvaru zámečku v barvě staromosaz nebo platina


Čtyři kusy s přívěskem kola, tentokrát pouze v barvě staromosaz


Pět kusů s kočičkama v barvě staromosaz nebo platina


Dalších pět kusů s koníkem, toho se mi podařilo koupit pouze v barvě platina


Na všech střapečkách je navíc ještě přívěsek ve tvaru slunečnice.

Dva poslední kousky jsou pouze se zámečkem. Jsou to první pokusy, až posléze jsem vymyslela konečnou podobu střapečků.



Žádné komentáře:

Okomentovat