sobota 30. července 2016

Zámek Krásný Dvůr

Na Svatoanenských trzích mě oslovila mladá paní (později se ukázalo, že jde o kastelánku), zda bych neměla zájem prodávat na trzích na zámku Krásný Dvůr.
Trhy se měly konat týden po těch Svatoanenských.
S díky jsem odmítla, že je to na mě příliš nahonem.
Navíc bylo zcela jisté, že na tento víkend nebudu mít odvoz.
Ráda se však zúčastním následující akce v říjnu.

Proč si tam však alespoň neudělat výlet?

IDOS prozradil, že o víkendech a svátcích je možné dostat se tam jakýmsi soukromým turistickým vláčkem z Kadaně.
Odkaz vedl na web dopravy Ústeckého kraje.
Ovšem orientace na tomto webu dost katastrofální.
MHD v Ústí mě opravdu nezajímala.
Pak mě napadlo zkusit to v informacích u nás na nádraží.
Opravdu nápad za všecky peníze.
Strávila jsem tam více jak hodinu a nedozvěděla jsem se ani o kousilínek více, než jsem věděla.
Spíš mi připadalo, že školím já pracovnici informací ;o)
Nu což, vyrazím a uvidím.

A tak se i stalo.
Na nádraží jsem zakoupila zpáteční jízdenku KV - Kadaň město.
V Kadani přípoj na Kadaň město bez zbytečných prodlev.
No a v Kadani město stál motoráček směr Podbořany.
Jízdenky k zakoupení přímo v motoráčku.
Cesta Doupovem - ostatně vlak nese jméno Doupovský motoráček - více než malebná.
V obci Krásný Dvůr jsem vystoupila a vydala se k zámku.


Kolem nádvoří zámku něco málo stánkařů.
Výběr zboží však dost nanicovatý - s trhy na Božím Daru rozhodně nelze srovnávat.
Navíc bylo třeba hned za branou zakoupit za čtyřicet káčé vstupenku.
Vstupenku na nádvoří.
Do zámku bylo třeba zakoupit vstupenku další.
Za kolik, to netuším, prohlídky v davu turistů nemusím a tedy neabsolvuji.


Pokud je vám zámek povědomý, tak je to zámek, který Rudolf Hrušínský v Básnících maloval ve všech ročních obdobích ;o)

Mě daleko více lákal přilehlý rozsáhlý anglický park.


K jeho prozkoumání jsem zvolila nejdelší červenou trasu.
Přidávám lépe čitelnou mapu z mapy.cz.


V parku je velká spousta krásných hodně starých stromů.


A taky velké rybníky, i když maličko zanesené.

Rybník Snílek


Velký rybník


 Taky pár drobných staveb

Panův templ



Gloriet



Obelisk



Čínský pavilon



Goethův pavilon



Gotický templ

Nejkrásnější stavba parku je momentálně v rekonstrukci.
To jsem věděla a tedy očekávala.
Co jsem rozhodně neočekávala je to, že podle mě nejkrásnější místo celého parku se spoustou nádherných starých lip je golfovým hřištěm :o(
Jako první, co mě uvítalo, když jsem vylezla z lesa na obrovské prostranství před templem, byla cedule:
Pozor!
Golfové hřiště
Nebezpečí úrazu!


Fotit templ obehnaný plotem a hromadou nejrůznějších stavebních propriet a riskovat, že se některý z golfistů trefí v lepším případě do mě, v horším případě do objektivu, se mi rozhodně nechtělo, i když stavba je to opravdu nádherná.


Park je velký, ale přijde mi maličko zanedbaný - pochopitelně s výjimkou perfektně sestřiženého grýnu před gotickým templem.
V každém případě se pokusím ještě jednou vrátit koncem října (Doupovský motoráček jezdí žel jen od velikonoc do konce října).
Je tu totiž také nádherná alej zvaná Mílovka a tu bych ráda cwakla v podzimních barvách.

Žádné komentáře:

Okomentovat