sobota 22. června 2024

Špagety s natí z červené řepy

... pomalu se začíná objevovat letošní zelenina z českých farem...
... a v začátku sezony ji Rohlík často nabízí i s natí ...
... třeba červenou řepu, kterou jsem neváhala zakoupit ...

... snažím se zpracovat a sníst všecko ...
... i to, co většina z nás vyhazuje do odpadků ...
... a občas natě zanechá už v supermarketu ...
... i já jsem to tak dělávala ...
... až v poslední době se snažím sníst i to, co podle mnohých k jídlu není ...
... možná tak pro králíky ...
... kdo z nás, nucených žít v paneláku, však nějakého toho králíka v nejbližším okolí má ...

... a tak včera došlo na zpracování natě z červené řepy ...
... žel nebyla to řepa z mého balkonu a tak část natě už byla trošku unavená ...
... řapíky jsem použila všecky, část listů však bohužel skončila v kompostéru ...
... to, co skončilo na talíři, však bylo docela jedlé ...

TĚSTOVINY S NATÍ Z ČERVENÉ ŘEPY

... nať jsem probrala a řádně propláchla, abych ji zbavila zbytků hlíny ...
... řapíky jsem pokrájela na malé kousky a dala zvlášť ...
... listy jsem nastříhala nůžkami na cca dvoucentimetrové proužky ...
... na dvou lžících ghíčka jsem osmahla dvě menší na tenké půlměsíčky nakrájené cibule ...
... když zesklovatěly, přidala jsem řapíky červené řepy ...
... maličko podlila vodou, ve které se vařily špagety ...
... řapíky brzy začaly barvit cibuli do růžova ...
... když byly na skus, přidala jsem i listy a nechala je zavadnout ...
... je to, coby dup ...
... pak už jen vmíchat těstoviny a na talíři posypat nastrouhaným sýrem ...
... nesolila jsem, voda z těstovin i sýr jsou pro mě slané dost ...
... na čerstvě namletý pepř jsem zapomněla, ale vlastně mi ani nescházel ...



... je to vážně dobré ...
... příště přidám ještě česnek ...
... hrozně mě bavilo, jak i špagety byly krásně růžovoučké ...
... no a k tomu moje bezové prosecco - další lahvince jsem se podívala na dno ...


... jen škoda, že nemám na balkoně stoleček a židličku ...
... krásně by se tam baštilo ...
... nebo třeba pila ranní kávička ...

Žádné komentáře:

Okomentovat