středa 19. června 2024

Balkonová zahrádka


... tak jsem dneska narychlo cwakla svou balkonovou zahrádku ...
... jak je vidět na úvodní fotce, začíná pomalu kvést ...
... třeba levandule a hortenzie ...
... nebo jahody a rajčata ...
 
... pustila jsem se do toho letos opravdu ve velkém ...
... trvalo mi to skoro měsíc a stále ještě nejsem u konce ...
... v každém případě se na balkon ke květináčům málem ani nevejdu ...
... hlavně však mám problém všecko vyfotit ...
... cwaknout co největší kus mi prostě nejde ...

... na balkonovém zábradlí mám truhlíky s bylinkami (oregáno, majoránka, rozmarýn, tymián, mateřídouška), rajčaty, levandulí, lichořeřišnicí, brutnákem, aksamitníky, kadeřávkem a toskánskou kapustou ...
... na fotkách jen menší část z toho ...
 


 
... pod nimi u zábradlí rajčata, růžičková kapusta a teprve se klubající mangold ...
 

 ... naproti pod oknem třeba jahody v petrželáku ...


... na parapetu balkonového okna dokonce jedlé růže ...



... obrůstá zatím jen jedna ...
... pozdě jsem si přečetla, že růžím se musí ostříhat kořeny ...
... udělala jsem to jen u té poslední zasazované ...
... u předchozích dvou jsem si říkala, že jim kořeny ostříhali v zahradnictví ...
... prostě jsem se na to z lenosti vyprdla ...
... což byla velká chyba, kterou jsem napravila zhruba před týdnem ...
... a teď se modlím a doufám, že se vzpamatují a taky obrostou ...

... do zahradničení jsem se pustila fakt navážno ...
... dokonce jsem koupila kompostér ...
... a taky foliovník ...
... v tom se pomalu klubou na svět violky, rukola a směs bylinek nebo bazalek ...


... z jedlého jsem zapomněla cwaknout okurky, papriky, maliny, ostružiny, kamčatské a balkonové borůvky ...
... z bylinek mátu, bazalku jednoletou i vytrvalou, citronovou verbenu a libeček ...
... ze všeho, co mám na balkoně, se vlastně nedá jíst jen hortenzie, vzpřímené muškáty a mini petunie ...



... no a na venkovním  parapetu za oknem v kuchyně a obýváku jsou saláty, špenát, papriky, černé rajče, česneková tráva ...
... ty cwaknu zas někdy příště ...

Žádné komentáře:

Okomentovat