úterý 13. prosince 2022

Produktové foto - druhý pokus - zvonečky z pedigu

... při svém posledním pokusu o produktové foto - více si můžete přečíst tady - jsem jednoduše řečeno pohořela ...
... a protože se nerada vzdávám, zákonitě došlo na pokus číslo dvě ...
 
... pevnou pětatřicítku jsem vyměnila za makroobjektiv ...
... a oprášila jsem stativ ...
... taky jsem "vyrobila" novou podložku na focení ...
... velkou tak akorát na jeden pruh alobalu, abych se vyhnula případnému retušování rozjetého spoje ...
... jako pokusný objekt jsem zvolila pedigové zvonečky ...

... naaranžovat zvonečky na podložku trvalo chvilku ...
... vybrat vhodné pozadí už trošku déle ...
... když jsem zkusila jen z ruky cwaknout, byla jsem neskutečně překvapená ...
... tentokrát byl totiž odraz pozadí v alobalu přímo excelentní ...
... nedokázala jsem to pochopit ...
... nějak intuitivně jsem zkusila použít světla, se kterými jsem fotila naposled ...
... a ejhle, pokud použiju světla, odraz zmizí ...
... fyzika není moje silná disciplína ...
... pokud ovšem vůbec nauka o světle spadá pod fyziku ...
... raději si všecko vyzkouším "na vlastní kůži" ...
... a z mého pokusu vyplývá, že čím méně světla, tím lepší zrcadlení ...
... ovšem také nutnost použít stativ ...

... nejprve bylo třeba vyzkoušet, zda se vůbec do místnosti vejdu ...
... tím nemyslím, že bych měla tak obrovský stativ nebo tak miniaturní prostor ...
... jen při ohnisku makroobjektivu 100 mm je třeba být od fotografovaného předmětu dostatečně daleko, aby se vůbec vešel do záběru ...
... nakonec to horko-těžko vyšlo ...
 
... hned první cwak rozmazanej, i když jsem ostřila opravdu pečlivě ...
... okamžitě se mi vybavilo, že na stativu je třeba použít samospoušť ...
... a najít, kde ji nastavit, mi trvalo ze všeho nejdýl ...
... už to vypadalo, že budu muset na starém poči najít manuál k fotoaparátu ...
... nakonec jsem na to přišla i bez manuálu ...
... to je tak, když člověk hodně dlouho něco nepoužívá ...
... a zaneřáděné mozkové závity dovednost uloží někam hooodně hluboko ...

... nakonec se zadařilo ...
... a já byla s fotkami vlastně spokojená ...







... jo a jen pro zajímavost - zvonečků je přesně 103 ...

Žádné komentáře:

Okomentovat