čtvrtek 24. listopadu 2022

Dýňová polévka

... dýňovou polévku jsem zkoušela poprvé loni ...
... vůbec mi nechutnala ...
... předpokládala jsem, že to byl pokus první a poslední ...

... jenže letos jsem se opětovně dostala vlastně nechtěně k dýním Hokaido ...
... byly součástí farmářských tašek se zeleninou na Rohlíku ...
... dlouho se povalovaly ve špajzu ...
... dlouho jsem se přemlouvala, že z nich něco upeču ...
... neúspěšně - vždycky mě zdolala lenora ...

... a pak jsem si vzpomněla na dýňovou polévku s celerem, kterou vařili v pořadu Zázračné bylinky na ČT ...
... a rozhodla jsem se k vaření této polévky využít pomalý hrnec ...

DÝŇOVÁ POLÉVKA S CELEREM

čtyři červené cibule
jedna velká bulva celeru
dvě větší dýně Hokaido
litr domácího zeleninového vývaru
dvě lžíce lahůdkového droždí
kelímek smetany ke šlehání
 
... cibule nakrájet nahrubo, celer a dýně (ty i s kůrou) na větší kostky ...
... vše dát do pomalého hrnce ...
... bylo toho cca dva centimetry pod okraj ...
... zalít zeleninovým vývarem ...
... přidat i trochu vody tak, aby zelenina byla téměř ponořená v tekutině ...
... možno přisolit, já však solím velice málo ...
... nastavit program SLOW COOK - LOW na 3,5 hodiny ...
... možná by stačily i 3 hodiny ...
... po dokončení vaření jsem nechala zapnuté udržování teploty ...
... přidala lahůdkové droždí a smetanu ke šlehání ...
... a vše rozmixovala tyčovým mixerem ...
... velkou část polévky jsem horkou nalila do sklenic, zavřela víčky a otočené nechala vychladnout ...
... už mě totiž přestalo bavit jíst stejnou polévku několik dní za sebou ...
... i když jinak jsem vlastně polévková ...

... dnes jsem si jednu ze sklenic cca po čtrnácti dnech ohřála ...
... víčko krásně cvaklo ...
... polévka byla jako čerstvě uvařená ...
... přizdobila jsem si pokrájenou celerovou natí ...
... a dokonce i vyfotila ...


... tady původní recept ...
... nějak jsem zapomněla na chilli i ocet ...
... naopak jsem zjemnila smetanou ke šlehání ...

Žádné komentáře:

Okomentovat