středa 10. srpna 2022

Meruňky a levandule

... z Českého Švýcarska se vracím zpět k plotně ...
... přesněji řečeno k domácí výrobě džemů ...
 
... po jahodách přišly na řadu meruňky ...
... a koupit jsem je musela několikrát ...
... než jsem se totiž dokopala k výrobě džemu, podařilo se mi meruňky několikrát sníst ...
... miluju totiž ovoce ...
 
... dnes tedy varianta číslo jedna ...
 
DŽEM Z MERUNĚK S KVĚTY LEVANDULE
 
1,3 kg meruněk
šťáva z jednoho citronu
osm lžic třtinového cukru
dvě lžíce květů levandule
jedna lžička pektinu
malá špetka mořské soli
 
 
... meruňky jsem pokrájela na malé kousky ...
... přidala šťávu z citronu a šest lžic třtinového cukru a cca pět minut povařila ...
 
... poté jsem přidala dvě lžíce čerstvých levandulových květů, pektin promíchaný se dvěma lžícemi třtinového cukru a špetičku mořské soli ...
... vše jsem ještě cca dvě minuty povařila  ...
... a šup s tím do skleniček ...
 
... někde jsem se dočetla, že sůl vytahuje a zdůrazňuje sladkost z ovoce ...
... tam tedy přidávali docela velké množství soli místo cukru ...
... na to jsem odvahu neměla, soli se spíše vyhýbám - nahrazuji ji částečně bylinkami ...
 
... špetičku jsem však přidat vyzkoušela ...
... ve výsledku se mi opravdu zdá džem sladší ...
... sůl v něm rozhodně cítit není ... 

Žádné komentáře:

Okomentovat