pátek 20. května 2022

Vangelis

... další z mých oblíbených Řeků, kteří mi často svou hudbou vylepšují náladu ...
... další, který odešel do hudebního nebe ...
 
 
... už si ani nepamatuju, kdy jsem se o něm dozvěděla poprvé ...
... mám takový pocit, že to bylo nejspíš v roce 1992 ...
... tehdy vyšel soundtrack k filmu 1492: Conquest of Paradise ...
... nádherná hudba ...
... okamžitě jsem se zamilovala ...
... to CD jsem prostě musela mít ...

... a nezůstala jsem jen u toho jediného ...
... nejprve v roce 1995 studiové album Voices ...
... v roce 1996 kompilace Portraits (So Long Ago So Clear) ...
 
... v roce 1998 mi Ježíšek přinesl CD El Greco ...
... úžasná, i když dosti depresivní hudba ...
... každopádně skvělá, když se potřebujete vybulit z pořádné depky ...

... poslední, které mám, je kompilace Reprise 1990–1999 z roku 2000 ...

... včerejší zpráva, že už Vangelis není mezi námi, mě docela rozesmutnila ...
... začetla jsem se dokonce do komentářů u článku na Novinkách ...
... a s překvapením zjistila, že komentáře pod článkem nemusí být jen snůškou hnoje ...
... byla tam spousta krásných komentářů od lidí, kteří ho milovali jako já ...
 
... dokonce jsem se dozvěděla mnoho nového ...
... třeba to, že v začátcích spolupracoval s Demisem Roussosem ...
... Demise znám a miluju už hodně dlouho - více třeba tady ...
... neměla jsem však ani tušení, že s Vangelisem na konci šedesátých let - to ještě byli oba štíhlí hoši - tvořili skupinu Aphrodite's Child ...
... a že jejich skladby z té doby jsou prostě můj šálek kávy ...

 

... a protože dnes bylo venku docela nedýchatelno, pouštěla jsem si odpoledne několik Vangelisových CD ...
... nejvíce mě oslovily dvě skladby ...
... obě jsem našla na YouTube ...



... a nakonec ještě výběr z jeho hitů ...


Žádné komentáře:

Okomentovat