pátek 19. srpna 2016

Talsperre Pirk

Další z mých fototoulek do sousedního Saska.
Tentokrát Talsperre Pirk.





Vyrazila jsem z nádraží Pirk po červené a po schodech vylezla na přehradní hráz.
Z hráze jsou cwaknuty záběry výše.
Pak jsem se vydala na poloostrůvek s ruinami jménem Stein.
Pro bližší představu mapa ;o)


Odbočka na poloostrov na mapce značena tyrkysovou čárou.
Ruiny cwaknout nešlo, neb jsou zcela zarostlé náletovými křovinami.
Budu se tam muset vydat v zimě, až opadá listí.
To už si taky nebudu připadat jako paparazzi.
Z vysoké trávy totiž na mě vykukovalo několikero holých zadků ;o))
Je to nejspíš ráj nudistů, i když ceduli FKK jsem nikde neviděla.






Fakt jsem se tam s foťákem na krku necítila zrovna nejlépe.
A tak jsem vyrazila zpět tentokrát cestou pod hrází.



Zde jsem si udělala technickou a taky baštící přestávku.
Už cestou jsem totiž zjistila, že mi foťák ukazuje prapodivné číslo v políčku pro počet snímků.
Když jsem nasadila druhá oka, nevěřila jsem vlastním očím.
Nastavené focení do "Raw+jpeg fine" se nějak změnilo na "jpeg small".
Fakt netuším, jak je to možné.
Jen tajně doufám, že jsem hrábla nechtěně na nějakou mě utajenou rychlou volbu čili kombinaci dvou čudlíků na foťáku.
Představa, že by to mohla být záležitost softwaru mě totiž natolik děsí, že na ní raději ani nemyslím.

Po přenastavení a svačince jsem vyrazila na rozcestí červené značky a Elster-Radroute a po té se vydala dál nejprve přes Magwitz a posléze skrz Planschwitz.
Cesta hrubě do kopce velice mizerně značená, navíc pořádné vedro a stín veškerý žádný.
Dostala jsem se až nad Planschwitz na stezku značenou v mapě jako Lehrpfad.
Na mapce opět značeno tyrkysovou barvou.

Výhledy odtud na Autobahnbruecke Pirk a Talsperre Pirk jsou odtud opravdu úžasné.




Jenže vyvrácený a v trávě pohozený rozcestník mě přinutil vrátit se raději zpět.
Netušila jsem, která z cest je ta správná a zakufrovat jsem si nemohla dovolit.
Riskovat, že mi ujede vlak, jsem rozhodně nechtěla a tak jsem se stejnou cestou vrátila na nádraží.
Ostatně kyčel i koleno už protestovaly opravdu velmi.

Žádné komentáře:

Okomentovat