sobota 26. dubna 2014

Setkání evropské šlechty

Tedy ne, že by mě až tak moc zajímala evropská či jakákoliv jiná šlechta.

Na dostihové závodiště jsem vyrazila v rámci snahy ulovit nějaký to foto do čtvrtletní soutěže fotoklubu - tentokrát na téma "pokrývka hlavy" :o((

Něco málo jsem domů na kartě donesla, převážná většina skončila téměř okamžitě v koši. Ono fotit za parného dne navíc takřka v pravé poledne, to je zhola nanic.
Navíc nesnáším davy lidí. Ach jo ...

Evropská šlechta pojala první letošní dostihové odpoledne (spíše vlastně poledne) jako takový svůj velký mejdan. Hlavní tribuna byla vyhrazena jen pro ně, stejně jako bohatý catering před tribunou. Vesele popíjeli šampáňo - myslím, že opravdu champagne, nikoliv sekt ;o)) - a cpali se vybranými delikatesami. Okolo brouzdali "místní" s pivem či kofolou v kelímku a párkem s hořčicí na papírovém tácku - to vše koupené v nedalekém stánku - a snažili se zvěčnit život aristokracie nejrůznějšími aparáty. Od mobilů, přes foťáčky velikosti krabičky od cigaret, mnoho zrcadlovek střední třídy až po "děla" s objektivy o hodnotě slušného automobilu.

Šlechtici ve fracích a cilindrech - tedy alespoň někteří - občas zakorzovali ve svých naleštěných lakýrkách mezi obyčejným lidem a diskutovali zejména o dostizích. Alespoň tak předpokládám, pochopitelně nehovořili česky ;o))


 Jiní raději zůstali na tribuně.

Vyrazila jsem zejména fotit pokrývky hlavy, kterých tam bylo habaděj, ale v tom šlechtickém hemžení bylo příliš těžké něco slušného cwaknout.

Avizovaná přehlídka klobouků se sestávala z dlouhého stání šlechtičen na schodech a pak vyhlášením tří vítězných klobouků a předáním hodnotných darů.
Hodnotných rozhodně pro běžného člověka, zda i pro šlechtu, toť otázkou ;o))

Fotit se absolutně nedalo, i když blesky bleskaly ostošest. To je tak, když většina majitelů foťáčků neumí vypnout blesk.
Já to zamítla, škoda závěrky.
Jen jsem zaslechla (a přes davy lidí viděla špičky klobouků), že druhé místo obsadila šlechtična s kloboukem, který nazvala "Etwas kleine zum essen". Tedy "Něco malého k jídlu". Zda jsem to napsala správně německy, za to krk nedám.

A zatímco mužská část fotografů vrkala u těchto slečen - sama uznávám, že zejména ta s těmi růžičkami je moc pěkná


mě zaujali spíše pánové.



Pár snímků možná do soutěže použiju.
Hlavně ten černoch se mi docela líbí ;o))

Žádné komentáře:

Okomentovat