středa 17. dubna 2013

Zapečená jablka

Koncem zimy jsou již jablka dosti "unavená" ...
šťavnatost je tatam a mnohdy jsou i mírně zcvrklá ...
k zakousnutí prostě zrovna nelákají.

Přemýšlela jsem, co s tím ...
a přiznám se, že jsem se nechala mírně inspirovat pořadem Dneska vaří táta ...
jen skořice mi připadala hodně "otřepaná" ...
recept jsem si tedy mírně upravila

ZAPEČENÁ JABLKA S DROBENKOU A BRUSINKAMI

suroviny jsou na zapékací misku o rozměrech cca 19 x 12,5 cm ...
větší se mi do mé minitroubičky od Philipsu nevejde ...
pochopitelně mám i multifunkční troubu normální velikosti, ale kdo by ji rozpaloval kvůli jedné porci ;o))

zapékací misku mírně vymažu Herou a vysypu cca 2 lžícemi ovesných vloček ... jednak jsou zdravé ... hlavně však vsáknou uvolněnou šťávu z jablíček
2 jablka nakrájím nejprve na vykrajovači ... ten můj odstraní jádřinec a jablíčko nakrájí na 12 dílků ... jednotlivé dílky pak ještě nožem překrájím na cca půl centimetru silné kousíčky ... rozložím do misky
na jablka rovnoměrně rozmístím cca 6 vrchovatých lžiček brusinek ... našla jsem v lednici jakési sterilované s cukrem ... vynikající je i brusinkový dezert, který prodává Lidl během dnů švédské kuchyně
posypu drobenkou ... dělám z Hery, hrubé mouky a cukru ... cukru dávám podstatně méně, než je v základním receptu
vrazím do troubičky a zapékám cca 20 minut ... troubička neumí regulovat teplotu, proto zapékám přikryté ... nakonec dám ještě cca na 3 minuty bez zakrytí

je to opravdu dobré ... přeji dobrou chuť



Žádné komentáře:

Okomentovat