úterý 19. března 2013

Polévka s cizrnou

Musím se přiznat ... jsem polévková ... vývary moc nemusím ... miluju "husťule" ;o))

Jednou jsem takhle hledala, co mi lednička a špajzka nabízí ... venku padaly trakaře a mě se strááášně nechtělo ven ... z toho, co jsem tehdy našla, vznikla docela jedlá polévka ... od té doby ji vařím celkem pravidelně ...

... tu máte recept ...

POLÉVKA S RAJČATY, ŘAPÍKATÝM CELEREM A CIZRNOU

nejprve oškrábu 2 větší mrkve a 1 petržel ... obojí nastrouhám na tenké nudličky ...
pak přijde na řadu větší cibule ... nakrájím na jemno ... jak se mi zrovna podaří ... může být i na nudličky ... osmahnu na olivovém oleji ...
pak přidám nastrouhanou mrkev a petržel ... osmahnu ... přihodím 4 lžíce ovesných vloček ... těmi zahušťují místo mouky ;o) ...
když je osmahnuto, zaliju cca 1 litrem studené  vody ...
vrhnu se na oblíbený řapíkatý celer ... 4 řapíky dole odkrojím, omyju a nakrájím na cca 1/2 cm měsíčky ...
mezitím se zelenina v hrnci začala vařit ... přidám bujon ... používám Vitana Natur zeleninový ... je to ale "ganc egal" ... přidám i pokrájený celer ...
když je zelenina měkká ... jde to rychle ... mrkev a petržel je nastrouhaná na tenké nudličky a celer mám ráda "al dente" ... vím, tak se vaří těstoviny, ale proč ten výraz nepoužít i na řapíkatý celer ...
tedy když je zelenina měkká tak akorát, přidám cizrnu ... kupuju pasterovanou v jemně slaném nálevu ... mají ji v Lidlu během španělských dnů ... i když výrobek je to portugalský ... přidám do polévky i s nálevem ...
pak dám plechovku sterilovaných rajčat ... buď kousky, nebo celé ... ty je třeba překrájet ... mohou být i pasírovaná rajčata ... na pořadí cizrny a rajčat nezáleží ... to podle toho, co mám blíž k ruce ;o)) ...
nechám projít varem ... dosolím ...
pepř používám barevný ... čerstvě namletý nahrubo ... až přímo do talíře ...

Nevím, jak vám, ale mě moc chutná ;o))



Poznámka
Pokud jíte oddělenou stravu, pak nelze zahušťovat ovesnými vločkami.
Místo nich je možno použít hrašku na zahušťování.

Žádné komentáře:

Okomentovat