úterý 18. května 2021

Pro nevěsty

... někdy v půlce února přišel překvapivý e-mail z Klatov ...
... v pořadí již šestá objednávka z kosmetického salonu ...
... překvapivě milá objednávka, svědčící o tom, že salon přežil kovidí lockdown ...

... tentokrát se zaměřují na nevěsty ...
... zadání tedy znělo dvacet kusů menších kosmetických taštiček na nezbytné propriety pro budoucí nevěstu ...

... prolézání nasyslených zásob látek patří k mým oblíbeným disciplínám ...
... látky tedy vybrány, vyprány a vyžehleny ...
... a uloženy k šicímu stroji ...

... a pak se to zaseklo ...
... jak není dán šibeniční termín (kosmetický salon v lockdownu a termín otevření v nedohlednu), prostě prokrastinuju ...
 
... pak mi však navíc korona přivodila pořádnou depku ...
... nebyla jsem schopná se do čehokoliv pustit ...
... raději jsem čučela na TV ...
... O2 mi na měsíc zprovoznilo Spectrum Home, tak jsem se věnovala mé další oblíbené disciplíně ...
... pořadům o rekonstrukcích a renovacích bydlení ...

... nakonec nezbylo, než se do taštiček pustit ...
... vytvořit šablonu ... požadovaná velikost byla menší, než původní ...
... nařezat sakon, obkreslit na něj šablonu a vystřihnout ...
... nařezat látky na taštičky i na podšívku ...
... zažehlit sakon na podšívku ...
... našít na podšívku mé logo ...
... sešít a otočit budoucí taštičku ...
... to vše vždy dvacekrát ...
... jak já nesnáším manufakturu ...

... zdálo se, že to začíná odsejpat ...
... jenže přišlo našívání zipu ... krajkového ...
... na každou taštičku čtyřicet špendlíků k "nastehování" zipu ...
... teprve pak přišití zipu, navlečení jezdců a začištění ...
... šlo to podstatně pomaleji, než jsem předpokládala ...
... navíc se mé bolavé klouby rozhodly mi vše pořádně zkomplikovat ...
... byly chvíle, kdy jsem byla ráda, že jsem se dobelhala na záchod nebo si "uvařila" chleba s máslem ...
... usednout k mašině bylo v těchto okamžicích zcela nad mé síly ...

... nakonec jsem přeci jen dotáhla do zdárného konce ...


... v plánu bylo ještě přední stranu dozdobit ...
... původně jsem chtěla udělat ze zbytků kraječek kytičku se středem z korálku ...
... jenže díky šíři kraječky se mi kytička zdála vzhledem k velikosti taštičky příliš velká ...
... další varianta - mašlička ze stužky s korálkem - mě zaměstnala na pěkných pár desítek minut ...
... když jsem konečně našla ten správný grif, jak na to, zjistila jsem, že se to tluče s ozdobnými jezdci zipu ...
... nechala jsem tedy nedozdobené ...
... plusem byla nižší cena taštičky, než bylo původně domluveno ...

... dnes dopoledne jsem přerovnala sklep, abych našla vhodnou krabici ...
... a taštičky jsou konečně na cestě do Klatov ...


Žádné komentáře:

Okomentovat