Když slyším jméno Babiš, Bakala nebo Kellner, zrychluje se mi tep.
Společným rysem těchto miliardářů je arogance, kamarádíčkování se s politiky či přímo vstup do politiky za účelem rozšiřování jejich bohatství na úkor těch menších a "obyčejných".
Když slyším nebo čtu o tom, o kolik procent stoupl zisk O2 nebo Home Creditu, je lépe mi jít z cesty, neboť se stávám výbušnou.
Proč zrovna Home Credit a O2 a jejich majitel Petr Kellner?
Musím začít od začátku.
Pevnou linku mám od dob totality.
Ano, jsem stále jednou z těch hodně mála, kdo ještě vlastní pevnou linku.
Pamatuji si vytáčený internet i specifický zvuk, který připojování se provázel.
Vzpomínám na okamžik, kdy se mi kocour prošel po klávesnici.
Podařilo se mu stisknout jakousi klávesovou zkratku, která onen zvuk a připojování se k internetu spustila.
Nikdy mi tuto klávesovou zkratku neprozradil ;o))
Pamatuju si počátky O2 TV.
Tenkrát jsem k ní utekla od kabelové televize UPC, neboť začala ořezávat nabídky a neuvěřitelně zdražovat.
Služby O2 Trio - pevná linka, O2 TV a internet - se neustále zlepšovaly.
Časem se mi podařilo domluvit si po telefonu speciální tarif.
Volné minuty pro volání na pevné linky a do sítě O2, rychlý internet a O2 TV Flexi (tak nějak se to jmenovalo - základní nabídka plus doplňkový balíček dokumentárních kanálů).
To vše za 680,- Kč měsíčně.
Pak převzal O2 Petr Kellner a začaly se dít věci.
Jako první zrušil volné minuty na volání na pevné linky a do sítě O2 za 60,- Kč měsíčně.
Náhradou bylo deset tisíc volných minut do všech sítí - ovšem za 299,- Kč.
Začala jsem uvažovat, že pevnou linku zruším a vyměním dobíjecí kartu k mobilu (rovněž O2, původně Eurotel) za paušál.
Nejlevnější tarif (volné volání na pevné linky a do sítě O2, 60 volných minut do ostatních sítí a 50 MB dat) za 349,- Kč měsíčně mi nepřišlo nijak výhodné.
Všichni moji známí migrují mezi sítěmi, pevnou linku už nemá nikdo a mobilní O2 jen málokdo.
Nejspíš bych 60 minut velice rychle přečerpala.
Navíc proč mám platit 50 MB dat, když má tlačítková Nokia je opravdu nemá šanci využít.
Jenže tarif bez dat dnes prostě neexistuje.
Co na tom, že je spousta důchodců, kteří vlastní "pouze" tlačítkový telefon.
Že nemám možnost data využít a proto je nechci?
Mám si prý koupit chytrý telefon.
Děkuji - nechci.
Nakonec jsem si pevnou linku nechala.
Deset tisíc volných minut sice nemám šanci využít - ač důchodce, nemám čas pět a půl hodiny denně telefonovat ;o))
Přesto je to asi nejlepší tarif, jaký je v ČR možné sehnat.
Pochopitelně s výjimkou těch firemních, pro důchodce nedostižných.
A tak dál dlouze telefonuji s kamarádkou z druhého konce republiky.
A taky s kamarádkou, co bydlí kousek ode mne.
A taky s kamarádkou, co bydlí kousek ode mne.
Jen můj účet za O2 Trio se zvýšil o 239,- Kč měsíčně.
Zvykla jsem si, co jiného mi zbývalo.
Na chviličku byl klid.
Pak přišlo další rozčarování.
To jsem si takhle uvařila kávičku a chtěla jsem si k ní pustit kanál Fine Living, můj nejoblíbenější.
Jenže kanál v programu nebyl.
Ani Spektrum Home, Travel Chanel, NG Wild, Animal Planet a další dokumentární kanály.
Naopak v mailu jsem našla zprávu od O2, že má stávající nabídka O2 TV byla zrušena a nahrazena novou.
Bez oněch dokumentárních kanálů.
A cena?
Místo původních 150,- Kč nově 399,- Kč měsíčně.
Vytočená do běla jsem žhavila linku O2.
Dozvěděla jsem se, že to všecko dělají pro své klienty.
Aby prý nabídky O2 TV byly přehlednější.
Nechápou, proč si stěžuju.
Mám přeci více kanálů, než jsem měla.
Ale já nechci deset dětských kanálů, deset sportovních a já nevím kolik hudebních, které jsem před tím neměla.
Já chci jen pět dokumentárních - Fine Living, Spektrum Home, NG Wild, Animal Planet a Viasat History.
A chci je za 150,- Kč měsíčně.
A odpověď O2?
Spektrum Home (a mnoho dalších, které ovšem nechci) mohu mít za 499,- Kč měsíčně.
Pokud bych chtěla i NG Wild - za 599,- Kč měsíčně není problém.
Víc pro mě udělat nemohou.
Jestli se mi to nelíbí, mohu odstoupit od smlouvy.
Výpovědní lhůta 40 dní.
Bezmocně jsem se rozloučila a položila telefon.
Takhle se zvyšuje zisk O2.
Pak mi přišla nabídka na O2 extra kartu - kreditku od Home Creditu.
Klasické bezúročné období, bezplatné vedení karty.
Navíc pak bonus.
Čím více kartou zaplatím, tím více se mi vrátí z částky zaplacené za služby O2 zpět na kartu jako bonus.
Z karty se bude též strhávat vyúčtování za služby O2.
Bonus by mi mohl alespoň částečně vykompenzovat platby.
Nakonec jsem na to přistoupila.
Na pobočce O2 uzavřela smlouvu.
Zanedlouho přišla kreditka s platností do června 2021.
Dokonce jsem si mohla při její aktivaci zvolit PIN stejný jako u mé stávající kreditky.
Tu jsem naopak zrušila, abych nemusela platit poplatek za její vedení (účtovaný v případě nepoužívání karty).
Zhruba rok vše fungovalo k mé spokojenosti.
Jako bonus se mi na kartu vracelo zhruba 200,- až 250,- Kč.
Nic moc, ale lepší než drátem do oka.
Loni na jaře přišlo další rozčarování.
Oznámení Home Creditu, že k 31.5.2017 končí bonus.
Např. při čerpání 2000,- až 4999,- Kč bonus činil 15%.
Pokud chci bonus dále čerpat, mohu O2 extra kartu zrušit a pořídit si O2 RB kartu od Raiffeisenbank.
Bonus při čerpání 3000,- až 4999,99 Kč už jen 10%.
Navíc měsíční poplatek 89,- Kč za vedení karty.
Výsledná směšná částka mi opravdu nestála za to, abych žádala o kreditku další banku.
Další možnost, kterou mi Home Credit nabízel, bylo kartu písemně do 31.5.2017 vypovědět.
Nebo taky nemusím dělat nic.
Z karty se mi nadále bude strhávat vyúčtování za služby O2, pochopitelně bez bonusů.
Kartou mohu i nadále platit.
Její platnost však končí 31.12.2017 (přestože je na ní platnost do června 2021).
Zvolila jsem možnost třetí.
Po vánocích už jsem kartou neplatila, aby náhodou nedošlo k zaúčtování transakce až v lednu.
Pořídila jsem si kreditku od mé banky.
I za cenu, že si musím zapamatovat nový PIN.
Kartu už jsem měla doma, když jsem před koncem roku našla v kastlíku nabídku od Home Creditu.
Prý si mohu nechat stávající O2 extra kartu a "povýšit" ji na novou - opět s bonusy.
Stačí zavolat.
Stačí zavolat.
Děkuju.
Nechci.
Nevěřím, že za rok zase nepřijde další podraz.
Začátkem ledna jsem aktivovala kreditku od mé banky.
Zvykám si na nový PIN.
Vyúčtování za služby O2 jsem zaplatila převodem z účtu.
Vše se zdálo v klídku a pohodě.
Až do včerejšího večera.
To jsem našla v mailu výpis z O2 extra karty za leden.
Ano, té karty, jejíž platnost skončila 31.12.2017.
O2 si z ní strhlo vyúčtování služeb za prosinec.
Navíc mi účtují 49,- Kč za vedení karty, jelikož ji nevyužívám.
A taky 15,- Kč pojistného proti zneužití karty.
Vytočená do běla vytáčím uvedené telefonní číslo.
Automat mi sděluje, že pokud chci zablokovat kartu, mám stisknout jedničku.
Nechci blokovat kartu, která už dávno nemá být platná.
Pokud chci něco jiného, mám zavolat v pracovní době od 8 do 18 hodin.
Vzteky nejsem schopná usnout.
Nebo to jsou dozvuky včerejšího úplňku?
Ještě ve tři se převaluju a čučím do stropu.
Pak konečně na pár hodin usnu.
V osm mě budí kočky.
Po nezbytné kávičce volám nejprve do O2.
Příjemná slečna se ptá, zda se můj dotaz týká čísla, ze kterého volám.
Dále dotaz na jméno majitele linky a pak už mohu položit svůj dotaz.
Jak je možné, že si strhli peníze z karty, která neměla být platná.
Slečna se zdá fundovaná, omlouvá se, že kdesi došlo k chybě.
Možná jsem měla zrušit povolení k inkasu z karty.
Oponuji, že nevím proč rušit inkaso z karty, která je neplatná.
Slečna souhlasí, ale nic s tím prý udělat nemůže.
Mám vše řešit s Home Creditem.
Volám tedy do Home Creditu.
Opět slečna, příjemná a fundovaná.
Omlouvá se, že "nějakým nedopatřením" ponechali kartu v platnosti.
Dušuje se, že poplatky vymáhat nebudou.
Chtějí však zpátky stržené peníze za vyúčtování služeb O2.
Žádám, aby si vše vyřídili s O2.
Dozvídám se, že oni s O2 nemají nic společného.
Zajímavé.
Karta se jmenuje O2 extra karta.
A smlouvu jsem podepisovala na pobočce O2.
Nicméně volám znovu do O2.
Na druhém konci jiná slečna, nepříjemná a podstatně méně fundovaná.
Tentokrát chce rodné číslo a jméno.
Několikrát jí musím vysvětlovat, co po ní chci.
Stále nechápe.
Nakonec mi řekne, abych chvilku počkala, že se někde někoho zeptá.
Do ucha mi stále dokola hraje jakási skladba.
Zdá se mi to nekonečné.
Nakonec se dozvídám, že to musím řešit s Home Creditem.
Trvám na svém, že nemám proč znovu volat do Home Creditu, že chci, aby si to oni vyřídili mezi sebou.
Slečna se jde opět někoho ptát.
A já zase poslouchám kolem dokola hudbu.
Pak mi slečna nakvašeně sdělí, že šéf říkal, že to musím řešit jako reklamaci a diktuje mi jakési telefonní číslo.
Je jiné než do Home Creditu.
Domnívám se, že je to číslo na reklamace O2 a vytáčím ho.
Pak to se mnou málem šlehlo.
Číslo bylo do Raiffeisenbank.
Jedna volba se týkala zablokování karty.
Žádnou jejich kartu nemám.
Druhá volba se týkala produktů Raiffeisenbank.
Žádné nechci.
Další volba žádná.
Mít vysoký tlak, musela bych nejspíš volat rychlou.
Po cca hodinové pauze, kdy jsem se musela zklidnit, znovu vytáčím linku O2.
Tentokráte muž.
Chce referenční číslo.
Neznám, musím do mailu.
Nebo alespoň telefonní číslo.
Ksakru, slečna ráno ho věděla, jakto že on ne.
Nakonec najdu referenční číslo a po ověření jména mohu potřetí vznést svůj problém.
Vlastně ne můj, ale jejich.
Jenže to už je teď jedno.
Nakonec jsme se dohodli, že přeplatek vyúčtování zaúčtují proti vyúčtování lednovému a v únoru tedy přijde nulová faktura.
A já zaplatím Home Creditu.
Nyní mohu jen doufat, že to tak bude.
A že ve smlouvě k O2 extra kartě není někde ukrytá větička, že pokud něco na kartu pošlu, bude to bráno jako souhlas s pokračováním produktu.
A hlavně že mi nebudou dále účtovat poplatky a úročit je 26%, protože já je opravdu, ale opravdu platit nehodlám.
Žádné komentáře:
Okomentovat