sobota 31. května 2014

Zemětřesení po česku

Je sobota krátce po poledni ... ordinuju si pauzu ... s kávičkou usedám k TV se záměrem načerpat nějakou inspiraci na Spektrum Home ...a najednou mi pod zadkem "ujede" gauč ... překvapeně kouknu kolem ... rozdrnčí se skla ... kytkám se třepou listy ... co to je? ... a pak mi znovu ujede pod zadkem gauč ... a ještě jednou ... už je mi to jasné ... zemětřesení ... srdce mi buší až v krku ... je 12 hodin a 37 minut ...

... ozve se mobil ... volá dcera ... "Je to u vás na sídlišti taky?" ...

... nejprve slyšela dunění ... připadalo jí, že snad jede tank ... pak jí ujela podlaha pod nohama ... rozdrnčela se skla ... roztřepaly se kytky ... Emča jí vyděšeně skočila do náruče ... obě mají strach ... napadlo ji, že se bortí kamenný svah za barákem ... bojí se vystrčit hlavu na zahradu ... raději mi volá ...

...tak přece ...

... "Jo, je to i tady" ujišťuju ji ... je to zemětřesení ... odhaduju ho na tak 4 až 4,5 stupně ...

... volám kamarádce na Moravu ... jsem tak rozhozená, že to musím někomu říct ... říkám jí, že u nás právě bylo hodně citelné zemětřesení ... určitě tak 4 až 4,5 stupně ...

... ČT24 záhy vše potvrdí ... na Chebsku bylo ve 12:37 silné zemětřesení ... seismografy naměřily 4,5 stupně Richterovy stupnice ... já jsem snad chodící seismograf ...

... celé odpoledne jsem "k ničemu" ... lovím na internetu podrobnosti o zemětřesení ...

... do večera seismografy zaznamenaly v bezprostředním okolí epicentra dalších 11 otřesů ... tentokrát JEN v rozmezí 2,0 až 3,3 stupně ... žadné z nich jsem již nepocítila ...

... škody nejsou nijak velké ... spadlý komín ... popraskané zdi ... to vše převážně v bezprostředním okolí epicentra, v obci Stříbrná ... zranění žádná ... naštěstí ...

... neumím si představit pocity lidí, když jim kolem začnou padat kusy domů ... nebo se jim začne rozestupovat prasklá zem pod nohama ... mě JEN párkrát ujel gauč pod zadkem a měla jsem hodně dlouho srdce až v krku ...

Žádné komentáře:

Okomentovat