čtvrtek 19. července 2018

Manufaktura

Před nějakým tím pátkem ... je šílené, jak ten čas letí ... přišla v pořadí už čtvrtá objednávka z kosmetického salonu.

Předchozí objednávky si můžete prohlédnout TADY nebo TADY .
Úplný počátek spolupráce pak ZDE a ZDE .

Majitelka salonu tentokrát zatoužila po změně.
Líbily by se jí skládací nákupní tašky.
Pravda, už mě taky napadlo vyzkoušet je.

Mnou vytvořená kalkulace byla pro objednavatelku nad sumu, kterou byla schopná akceptovat.
Vcelku ji chápu, chce je dávat zákaznicím jako dárek.
Nakonec jsme zmenšily velikost tašek a vyměnily původně zamýšlenou směsovku za levnější, i když tenčí bavlnu, která by měla menší nákup zvládnout.
Mezitím se mé kamarádce podařilo koupit úžasné puntíčkaté látky za ještě úžasnější cenu ... látka byla kazová, ale nedotiskům se dalo vyhnout s minimálním odpadem ... a já mohla odsouhlasit i "požadovanou" cenu.

A přišla objednávka.
Devatenáct skládacích nákupních tašek o rozměru 40 x 35 cm.
A k tomu osm lososových kosmetických taštiček o rozměru 15,5 x 11 x 6 cm.

Taštičky byly hotové docela rychle.


Dokonce i dárečky za objednávku.
Obaly na papírové kapesníčky a menší kosmetické taštičky o velikosti cca 13 x 9 x 5 cm.
Zásoby krajky koupené ještě za hooodně hluboké totality se znatelně tenčí a tak došlo na redukci kraječek na taštičkách ;o))


Nezbylo, než se pustit do prototypu skládací nákupní tašky.
Teoreticky jsem měla zvládnuto vcelku dobře.
Kapsičku jsem si vystřihla z letáku a pokusila se do ní složit mou už hodně jetou plátěnou nákupní tašku zhruba požadované velikosti.
Vše se zdálo OK.

Vytáhla jsem tedy ze sysliště povlečení koupené na burze a jala se vyzkoušet v reálu.
Ucha jsem ušila pěkně ze čtyř vrstev látek.
Přeci jen ucha trpí nejvíce.
Několikero mých plátěných tašek skončilo jako hadr na okna kvůli roztrhaným uším a mé nechuti našít ucha nová ;o))
Kapsičku jsem našila pěkně "vycentrovaně", jak mi velí mé fotografické oko.
Taška vypadala pěkně.
Ovšem jen do doby, než jsem se pokusila tašku do kapsičky složit.
Ucha byla na složení příliš tlustá.
Tašku nešlo složit tak, jak bych si představovala.
Vznikl z ní neforemný váleček :o((
Navíc klopa kapsičky byla příliš krátká, i když při zkoušení kapsičky papírové se vše zdálo být OK.

Druhý pokus už klapnul.
Kapsičku jsem ušila o jeden cm širší.
Klopu prodloužila hned o centimetry dva.
Ucha ušila jen ze tří vrstev látky.
Kapsičku našila tak, aby šla taška lépe složit.
Nikdy by mě nenapadlo, jak moc záleží na tom, kam se kapsička přišije.
Prototyp ukážu někdy příště.
Nebyl čas na focení, musela jsem se pustit do šití.

Zvolila jsem systém, který jsem nazvala manufaktura.
Zejména z lenosti.
Nechtělo se mi každou chvíli měnit barvu horních i spodních nití.

Nejprve nařezat látky.
Zabralo to celé odpoledne.
A záda rezolutně odmítla pokračovat v jakékoli jiné činnosti vyjma sledování TV.

Pak nařezat sakon, který je jako výplň v kapsičkách, a zažehlit.
Sešít kapsičky, nezapomenout na poutko z bavlněné šňůry.
Poutko lze připnout na karabinu, pokud ji ovšem vaše kabelka má ;o))
Kapsičky otočit, sešít a prošít.
Přitlouct na klopu vrchní část baby patentu.
S těmi byla docela švanda.
Opět a zas se jedná o mé zásoby z hluboké totality.
To, že jsem do krabičky od krmení pro rybičky kdysi sesypala baby patenty nejen různých barev ale i různých velikostí, se mi podařilo identifikovat okamžitě.
Také roztřídění bylo otázkou pár minut, i když rozdíly ve velikosti jsou jen v milimetrech.
Horší bylo najít to správné "natloukátko" ;o))

Při šití uch mi došlo, že systém zvaný manufaktura není to pravé ořechové.
Sežehlit pruh na třetiny.
Krajní třetiny sežehlit na poloviny.
Složit a prošít.
Uprostřed ozdobným stehem.
Kraje zpevnit stehem rovným
To všecko třicetosmkrát.
Nebralo to konce.
Systém manufaktura se ukázal býti silně demotivujícím.
Kyčel odmítala sedět za strojem déle než šest hodin a to ještě s přestávkami.
Po dvou dnech bylo konečně hotovo.
Uff.

Došlo na přišití kapsiček.
Správně rozměřit jejich umístění, našpendlit a přišít.
Sešít strany tašek.
Nepravým overlockovým stehem.
Další steh, který jsem nově vyzkoušela a využila.

Pak rozměřit umístění uší a našpendlit.
Našpendlit též horní lem tašky, který kryje a zároveň fixuje ucha.
Prošít.
Tentokrát jsem využila volné rameno.

Konečně jsem byla ve finiši.
Zbývalo už jen tašku složit a označit si, kam je třeba natlouct spodní díl baby patentu.
Tašky složit.
A kochat se svou prací.
A taky nafotit, ale až po zaslouženém odpočinku ;o))


Jedno vím jistě.
Už nikdy nechci šít devatenáct skládacích tašek najednou ;o))


Tašky mají velikost cca 40 x 35 cm.
Délka uší je cca 55 cm, taška se tedy dá nosit i na rameni.

Žádné komentáře:

Okomentovat