středa 6. listopadu 2013

Kachnu nemusím ...

Přiznám se, že kachnu jsem dělala jen jedinkráte v životě. Mladým chutnala, ale mě teda nijak zvlášť neoslnila. Vcelku baculatá kachna se zcvrkla na polovinu, zůstala jen slušná porce kachního sádla. Vícekráte jsem ji prostě nekoupila.

Až minulý týden jsem neodolala. A zkusila koupit čerstvá kachní stehna. Mezi recepty jsem našla jeden, který mě moc zaujal, a tak jsem vyzkoušela ;o))

KACHNÍ STEHNA V MEDOVÉM ZELÍ

... 4 kachní stehna osolíme a opepříme, vložíme do pekáčku, podlijeme sběračkou vody...
... pečeme cca 1 hodinu ...
... pekla jsem přikryté ...
... když jsou měkká, potřeme kašičkou ze 2 lžic medu a 1 lžičky papriky ... 
... já jen polila medem ...
... pekáč vrátíme do trouby a pečeme odkryté, až se vytvoří kůrčička ...

... 2 větší cibule nakrájíme na kolečka ... já udělala půlkolečka ;o)) ... necháme zesklovatět na oleji, používám olivový ...
... přidáme 750 g scezeného kysaného zelí ... já použila plechovku Wein Sauer Kraut z Lidlu ... se 4 lžícemi medu a 5 hřebíčky a dusíme cca 10 minut ...
... potom vložíme scezené červené fazole ... 420 g plechovku ...
... zalijeme 200 ml vývaru ...
... přidáme 200 ml rajčatové šťávy nebo 1 lžíci protlaku ... já použila pasírovaná rajčata z Lidlu ...
... dosolíme, můžeme přidat chilli ... já použila jen čerstvě mletý pepř ...
... provaříme, můžeme zahustit tmavou instantní jíškou ...
... což já neudělala, chutná mi více nezahuštěné ...

... na talíř upravíme zelí, na ně položíme stehno, posypeme nakrájenou zelenou petrželkou, dozdobíme kysanou smetanou ... tu já zapomněla koupit :o( ...
... podáváme s chlebem ... nebo jen tak ...
... ač možná maličko nezvyklé, moc mi to chutnalo ...

... jednu porci jsem dokonce zvládla nafotit ...
... na balkoně na štokrleti mezi muškáty ;o))



Žádné komentáře:

Okomentovat